Učení s nadšením nebo protože musí?...abeceda a naše Li (necelé 4,5)

28. února 2020 v 16:04 | Lilian |  Ze života...
Libušku začaly písmenka zajímat někdy mezi 2 a 2,5 lety. Tak jsme se jim věnovali - hry, skládačky, knížky.📚

A výsledek?

Li pozná všechna velká a většinu malých písmenek. Teď přesedlala na psaní a i to ji moc baví.👱

Sama si píše abecedu, občas opisuje písmenka podle knihy (Ferdy Mravence nebo Rychlých Šípů..)

Já si užívám její nadšení a to, že můžu sledovat její pokroky.

Na druhou stranu zatím neříká hodiny na hodinách, i když jsme vysvětlování věnovali dost času.

Asi ji to zatím nepřijde důležité, sama se o to extra nezajímá a pokroky moc nevidím, ale už mě to NETRÁPÍ. Už totiž neřeším řeči okolí: "To už by měla ale umět..."
Samozřejmě občas pochybuji a znovu nad tím hloubám... Ale v srdci věřím, že každé dítě má své tempo. Něco se učí rychle, něco pomaleji.

Netlačím na pilu... Věřím, ze se naučí jedno i druhé, jakmile
Usmívající sebude cítit, že to má opravdu smysl,
Usmívající seuvidí to v našem životě,
Usmívající sea bude ji to zajímat.

Tahle myšlenka "netlačit a jen nabízet" se dá aplikovat na spoustu věcí, třeba i...
S vyplazeným jazykemzavádění příkrmů
Úžasnýčtení
Mrkajícíjízdu na kole
Líbajícíumět poprosit a poděkovat
Smějící sea spoustu dalších věcí.

Co myslíte vy? Nabízíte dětem aktivity/informace nebo je učíte podle toho co myslíte, že by v daném věku měli umět? Mrkající
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama