Mezinárodní marketing - what's what?

13. června 2010 v 17:43 | Lilian |  Reklamní kampaně, PR
Takže jen pár věcí, které mě zaujaly při učení mezinárodního marketingu, který byl jedním ze státnicových předmětů.

Mezmar je prostě nezmar a je to nej z těch mých státnicových předmětů... (s mezkem - mezinárodní ekonomií - se to hold nedá srovnávat).


1) Jen tak pro základ definice mezinárodního marketingu:
= podnikatelská filozofie zaměřená na uspokojování potřeb a přání zákazníků na mezinárodních trzích. Cílem mez. marketingové strategie je vytváření maximální hodnoty pro firemní partnery (ve smyslu stakeholders) díky optimalizaci firemních zdrojů a vyhledávání podnikatelských příležitostí na mezinárodních trzích.

A nějaké ty zajímavé info/pojmy:
2) značku Lenovo donedávna vlastnilo IBM, nicméně teď už je to čínská značka (jde o tzv. státní čínský podnik, zakoupeno za devizové rezervy - kterých má Čína dost).

3) kangaroo (piggybacking - pick me back) - poskytování distribučních cest v zahraničí za úplatu (vetšinou poskytuje velká firma malému/velkému smluvnímu partnerovi), + z toho mají oba nižší náklady na výstavbu distribuce, poskytující fi navíc získává nějaké ty peníze a rozšíření sortimentu který je schopna nabízet, 2. fi má snažší přístup na zahraniční trh a větší prodeje.

4) CE značka na výrobcích neznamená, že je to zboží vyrobené v Evropě, ale je to 'Conformité Européenne' - tzn. že výrobek je ve shodě s předpisy Evropské Unie.

To byly jen takové detailky, které mi ještě vytanuly na mysli...:-). I am glad to have this final state exam done.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama